Jules Sohier
Eigenaar – Online Marketeer
Jules is samen met Joeri oprichter van Anglers. Met meer dan 25 jaar online ervaring is hij echt een oude rot in het vak. Als ‘Skipper’ adviseert hij onze opdrachtgevers in begrijpelijke taal en wordt hij enthousiast van procesoptimalisatie. Zijn motto’s: de marketingmachine moet kloppen en er is altijd wat te doen.
Interesses
Vaardigheden
Certificaten
Ervaring
Oprichter/Eigenaar – Anglers
In 2018 samen met Joeri Bos gestart met Anglers. Vanuit de overtuiging dat het MKB beter geholpen is met een eigen online marketeer aan boord. Inmiddels is Anglers uitgegroeid tot hét alternatief voor een online marketing bureau. De belangrijkste speerpunten van Anglers zijn:
- De unieke Anglers Groei methode voor MKB organisaties
- De Anglers Academy voor opleiding van digitaal talent
- Onze krachtige markering en verkoop machine
- De sterke werving van nieuw talent
Digital Marketing Consultant – Freelance
Als freelancer heb ik mogen werken voor mooie bekende en onbekende bedrijven. Van MKB-ers tot Essent en Nutricia. Ik mocht ze helpen met ontwikkelen in implementeren van digitale marketing strategieën. Alles is voorbij gekomen: digitale branding en merkactivatie, lead-generatie, optimaliseren van complexe klantreizen en e-commerce voor consumenten en de zakelijke markt.
Marketing Manager – SNS Fundcoach
Al aan het begin van deze eeuw, werd ik in het diepe gegooid bij deze ‘fin-tech startup’, waar we met ‘content-marketing’ werkten aan ‘demand generation’. En dat kon natuurlijk niet zonder ‘marketing automation’ en een ‘data driven approach’. Allemaal prachtige termen waar ik toen nog nooit van had gehoord. termen die ik nu liever vermijd.
Opleidingen
Media Management – Inholland
Van 1997 tot 2001
Alle blogs van Jules
Het 100 dagen canvas: de basis voor groei en focus
Plannen maken is één ding, maar overzicht houden en prioriteiten stellen is een heel ander verhaal. Dat is precies waar het 100-dagen Canvas in beeld komt. Dit handige visuele hulpmiddel…
Waar sta ik in Google? Zo check je dat snel!
Je wilt met je bedrijf of organisatie graag goed vindbaar zijn in Google en je wilt dan ook graag zo hoog mogelijk in de zoekresultaten staan van Google. Maar waar…
5x waarom een online marketeer inhuren beter is dan in dienst nemen
In de dynamische wereld van vandaag is online aanwezigheid cruciaal voor elk bedrijf dat wil groeien. Toch kan het een uitdaging zijn om de juiste expertise en tijd vrij te…
Focus & ritme met het 100-dagen plan
Vraag jij je wel eens af hoe je je focus behoudt terwijl je werkt aan de (online) groei van het bedrijf waar je werkt? Het pad naar succes is immers…
Zoek jij een online marketeer via detachering? Dit zijn de voordelen
Een specialist die de online marketing voor jouw bedrijf naar een hoger niveau tilt, is wat je wilt. Een online marketeer via detachering kan je daar uitstekend bij helpen. Maar…
Wat doet een social media expert: Gewoon een beetje Instagrammen toch?
Regelmatig hoor ik soortgelijke opmerkingen wanneer het gaat over het werk als social media expert. “Wat doe jij dan eigenlijk heel de dag? Gewoon dingen posten?”. Maar was het maar…
Klantwaarde bepalen? 4 manieren om dit te doen!
Deze vraag stellen we aan al onze klanten: wat is de waarde van je klant en wat is een klant jou waard? Hoogste tijd om daar eens dieper op in…
GA4 instellen: gebeurtenissen en conversies
Welkom bij onze handleiding over het instellen van conversies en gebeurtenissen in Google Analytics 4. GA4 is de opvolger van Universal Analytics. Het is bekend gemaakt dat Universal Analytics vanaf…
Alles over de Digital Marketing Act
Wat is de Digital Marketing Act De Digital Marketing Act (DMA) is een fundamentele verschuiving in de manier waarop digitale markten in Europa worden gereguleerd. De DMA is ontworpen om…
Kunnen jouw websitebezoekers vrijblijvend rondklikken?
Stel jij jezelf wel eens de volgende vraag: “Neem ik mijn websitebezoekers bij de hand naar een duidelijk doel óf kunnen ze vrijblijvend rondklikken?” Eén van de krachtigste marketinginstrumenten is…
Onze grootste Fail in 6 jaar ondernemerschap
Heb je ook weleens zo’n moment gehad dat je dacht: “YES!!! Dit is de deal van ons leven!” Dat moment hadden Joeri en ik begin juli 2018. We waren net…
No cure no pay zoekmachine optimalisatie - een risicovolle keuze
Regelmatig krijgen wij de vraag of we op basis van 'no cure no pay' zoekmachine-optimalisatie willen uitvoeren. Dit concept, dat letterlijk vertaald kan worden als 'geen oplossing, geen betaling', is…
Cookieless adverteren: terug naar het oude vertrouwde?
2024 is het jaar dat alles verandert met de bekende (of beruchte) cookies. De term ‘cookieloos adverteren’ hoor je waarschijnlijk de laatste tijd dan ook veel voorbij komen. Het is…
Zo voorkom je dat je e-mails in de SPAM terecht komen!
Help, mijn e-mails komen niet aan bij mijn klanten! Het drukken op de verzendknop van een e-mail campagne kan een gevoel van paniek teweegbrengen. Heb ik alle instellingen wel gecontroleerd?…
Wat kost het adverteren op LinkedIn eigenlijk (2023 update)
Waarom zou je op LinkedIn adverteren? Maak jij al gebruik van LinkedIn advertenties als onderdeel van jouw B2B-marketing? Of ben jij als recruiter opzoek naar een effectieve manier om nieuwe…
De waarheid over online marketing bureaus
Dit is een pleidooi voor eerlijkheid en transparantie Als MKB-ondernemer of marketing manager sta je voor een grote uitdaging. Je wilt groeien, je wilt je online aanwezigheid versterken, maar de…
Anglers schaatsen voor Daniel
Ook wij trekken onze schaatsen aan op zaterdag 19 februari 2022. Daarmee steunen wij het Daniel den Hoed Fonds die wetenschappelijk onderzoek in het Erasmus MC Kanker Instituut mogelijk maakt.…
Internet marketing expert inhuren?
Door de digitale transitie op de arbeidsmarkt is de vraag naar een internet marketing expert enorm toegenomen. Ondernemers zitten in een digitale stroomversnelling en willen steeds beter hun producten en…
Google Analytics 4 (GA4): alles over de nieuwe Google Analytics
Misschien heb je ondertussen wel meegekregen dat Google een nieuwe versie van Analytics heeft geïntroduceerd: Google Analytics 4 (GA4). Maar wat is precies Google Analytics 4? Welke dingen gaan er…
De MKB Digitaliseringsvoucher - Subsidie voor Ondernemers
De Gemeenten Capelle aan den IJssel, Den Haag, Zoetermeer en Schiedam starten een subsidieregeling voor de digitalisering van het MKB. Ben je een ondernemer in één van deze gemeenten, valt…
5 voordelen van social media marketing voor jouw bedrijf
Social media marketing heeft betrekking tot alles omtrent social media uitingen voor een bedrijf. Ben je benieuwd over wat dat concreet inhoudt? Lees dan onze blog over de werkzaamheden van…
Online adverteren, dit moet je erover weten
Online adverteren, onopgemerkt like en reageer je wel eens op een Instagram en Facebook-advertentie. Of je klikt op het bovenste zoekresultaat in Google om ook daar erachter te komen dat…
Bereken de kosten van online adverteren
Wat kost Online adverteren, nou eigenlijk? Een vraag die iedere ondernemer zich wel eens stelt. Hoe bepaal ik het budget voor mijn advertenties? Dit zijn natuurlijk logische en belangrijke vragen.…
Accountmanagement Dashboard met B2B Google Analytics 4
Op je B2B webshop heb je Google Analytics draaien. Je verzamelt bakken met data. Dat is mooi, maar wat kun je er nu eigenlijk mee? Nou.. je zou bijvoorbeeld de…
5 misverstanden over Marketing Automation bij het MKB
Er zijn nogal wat misvattingen over het fenomeen Marketing Automation bij het MKB. Die misvattingen zijn ontstaan omdat Marketing Automation een trendgevoelige term is. Dat soort termen worden te pas…
MKB online: in 5 stappen succes met online marketing ?
De online groei zet onverminderd door. De online bestedingen zijn in de eerste helft van 2020 met meer dan 50% gegroeid. Niet alleen bij consumenten groeit de digitalisering, ook de…
Slim Rotterdam: slimmer afslanken met Facebook en Google
Slim Rotterdam is een speciale sportschool voor vrouwen. Denk niet aan fitnessapparatuur om breed en gespierd te worden, maar aan oefeningen in een warmtecabine om slanker te worden. Het concept…
Growth Hacker... wat betekent dat? En hoe is een online marketeer anders?
In het marketing vakgebied worden met grote regelmaat prachtige nieuwe termen bedacht, waar vervolgens een complete industrie omheen bestaat. Sinds een paar jaar is er een nieuwe krachtterm: Growth Hacker,…
Welke helft van jouw marketing budget gooi jij weg?
Marketing is bij veel MKB bedrijven een ondergeschoven kindje. Een belangrijke oorzaak is dat ondernemers niet weten wat marketing oplevert. Om die reden is het ook moeilijk om een marketing…
Zo bepaal je jouw online marketing budget
Een van de meeste gehoorde uitspraken over marketing en dan specifiek adverteren, is dat de helft van het budget weggegooid geld is – je weet alleen niet welke helft. Dus…
3.125 euro voor kankeronderzoek!
Trots als een pauw, dat zijn we! Trots op het bedrag dat we hebben opgehaald voor onderzoek naar immuuntherapie. Trots op ons team dat zich gezamenlijk heeft ingezet in de…
Marketing Automation is voor iedereen
Marketing automation; iedereen heeft het er over. Als je alle marketing professionals en bureau’s moet geloven, ben je als bedrijf gedoemd als je geen marketing automation toepast! Maar wat is…
6 redenen waarom een Sponsored LinkedIn InMail waardevol kan zijn
LinkedIn Sponsored Inmail- Enkele weken geleden was het zo ver. Ik ontving voor het eerst een bericht via LinkedIn Sponsored Inmail. Of dit bericht voor mij waardevol was? Mwa, niet…
Een succesvolle Facebook campagne
Facebook Campagne Witropa Travel Sinds het begin van Anglers is Witropa al een trouwe klant. Hoe zeg je? Precies, Wi-tro-pa. Vernoemd naar Willem’s Tropische Paradijs. Onze klant Willem Pothof woont en leeft al…
Online Marketing, wat is dat eigenlijk?
Vaak krijgen we de vraag “wat doen jullie nou precies?”. Dat is een logische vraag, want het online marketing vak is divers, diffuus, complex en verwarrend. De meeste ondernemers en…
In 4 stappen slim je online resultaten evalueren en optimaliseren
Je online marketing en sales resultaten evalueren is belangrijk. Vaak razen bedrijven maar door van doel naar doel, zonder terug te kijken naar het proces dat ze doorlopen hebben. Want…
De marketing- en sales funnel ofwel ‘Buyers Journey’
Commercieel succes is terug te brengen naar het proces dat jouw prospect of klant doormaakt. We noemen het de 'Buyers-Journey': de fases die de klant doorloopt om wel – of…