Merel Snijdoodt

Merel Snijdoodt

Marketing lead & Online Marketeer

Op zoek naar een gemotiveerde Angler met oog voor detail? Dan is Merel de juiste persoon! Met een flinke dosis creativiteit en een analytisch vermogen, zorgt Merel dat het meeste uit een samenwerking gehaald wordt. Door haar drang naar kennis en haar nieuwsgierigheid staat ze altijd open voor leuke uitdagingen.

Interesses

Reizen
Cardioboxen
Koken

Vaardigheden


E-MAIL MARKETING

WordPress

Buyer journey

Advertising

social media management

SEO

Certificaten

Google Ads: Search
Google Tag Manager: Fundamentals
Atittude DISC rapportage & communicatie

Ervaring

Anglers (2020 – heden)

Marketing Lead & Online Marketeer (2024 – Heden)

Als de marketing lead van Anglers draag ik de verantwoordelijkheid voor het aansturen van al onze (online) marketinginspanningen. Mijn rol omvat het beheren van alle aspecten van marketing, zowel online als offline, en het leiden van een team van online marketeers en specialisten om onze doelen te bereiken.

Als marketing lead bij Anglers ben ik verantwoordelijk voor het managen van alle (online) marketingactiviteiten, het organiseren van evenementen en het zorgen voor een effectieve uitvoering van taken. Mijn focus ligt op het behalen van meetbare resultaten en het laten groeien van Anglers.

Daarnaast werk ik ook nog voor een aantal opdrachtgevers op locatie.

Team Lead & Online Marketeer (2021 – 2024)

Sinds december 2021 ben ik naast mijn online marketing werkzaamheden ook aan de slag als Team Lead. Als team lead adviseer ik teamleden (junior/medior online marketeers) met betrekking tot online marketingstrategie en de uitvoering hiervan bij klanten. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor interne kennisdeling en speel ik een schakelrol tussen de teamleden en het managementteam van Anglers.

Online marketeer (2020 – 2021)

Bij Anglers zet ik mij all-round in op het gebied van online marketing. Het is mijn missie om de online aanwezigheid van mijn klanten te verbeteren en hen te ondersteunen bij het behalen van hun doelen door middel van effectieve marketingstrategieën.

Opdrachtgevers Anglers

Hieronder vind je een greep uit opdrachtgevers waar ik momenteel voor werk, of eerder voor heb gewerkt.

MKB Rotterdam Rijnmond

MKB Rotterdam Rijnmond is een belangenvereniging die zich richt op het midden- en kleinbedrijf (MKB) in de regio Rotterdam Rijnmond in Nederland. De organisatie heeft als doel om de belangen van lokale MKB-ondernemingen te behartigen en hen te ondersteunen bij diverse zakelijke kwesties. Het doel? Het aantrekken van nieuwe leden. Tijdens dit proces behoud ik overzicht over de strategie en bied ik begeleiding aan een trainee.

  • Data & analyse
  • Strategie
  • Online advertising

Sowmedia

Sowmedia is gespecialiseerd in het ontwikkelen, beheren, hosten en onderhouden van WordPress websites. Aan mij de taak om de leads binnen te hengelen. Samen met Ingeborg zorg ik voor meer online zichtbaarheid en een sterke, conversie geoptimaliseerde website. Ik richt mij vooral op het bewaken van de strategie inclusief een stuk data & analyse, het inzetten van online advertenties en conversie optimalisatie.

  • Website beheer
  • Conversie optimalisatie
  • Data & analyse
  • Online advertising
  • Strategie

Erasmus MC Foundation

Bij Erasmus MC Foundation was ik voornamelijk bezig met het bijhouden en optimaliseren van de verschillende websites, het Google Grants account en het meetbaar maken van alle websites. Ook heb ik meegeholpen met de merkbekendheid rondom de evenementen, zo heb ik onder andere het social media account van L’Étape Rotterdam Charity Rides bijgehouden.

  • Website beheer
  • Conversie optimalisatie
  • SEO
  • SEA (Google Grants)
  • Data & analyse
  • Social media marketing

Zuidgeest

“Hoe halen we meer sollicitanten binnen via social media?” Met deze vraag kwam Technisch Uitzendbureau Zuidgeest bij ons. Een interessant vraagstuk dat veel raakvlakken heeft met arbeidscommunicatie en online branding.

Samen met Sam heb ik verschillende online marketing  acties uitgevoerd. Van content creatie op de social kanalen en het geven van een social selling workshop tot het inzetten van een Facebook en Instagram campagne. Hiermee wordt er gestreefd naar het behalen van meer sollicitanten.

  • Content creatie
  • Social media marketing
  • Social media advertising
  • Website beheer

Stichting Vrienden van het Sophia

“Hoe kunnen we kennis krijgen van onze online-doelgroep en hiermee de online donaties verhogen?” Deze vraag stelde de Stichting Vrienden van het Sophia ons. In het Erasmus MC Sophia Kinderziekenhuis wordt gezorgd voor de meest bijzondere en kwetsbare patiënten: kinderen. Ik ben aan de slag gegaan om meer online zichtbaarheid te creëren rondom de “Geef een knuffel aan het Sophia” campagne. Een campagne die draait om het doneren van een aapje met superkrachten om de kinderen én wetenschappelijk onderzoek te steunen. Hierbij focuste ik me eerst op het realiseren van bekendheid voor de campagne, daarna op het verhogen van de conversies.

  • SEA (Google Grants)
  • Social media advertising

Maakotheek

Maakotheek ondersteunt schoolteams proactief met de duurzame implementatie van Wetenschap & Techniek door middel van onder andere Maakboxen. Ik heb verschillende werkzaamheden voor hen verricht. Onder andere heb ik website aanpassingen, SEO, SEA en social advertenties opgepakt. Daarnaast ben ik veel bezig geweest met Activecampaign. Hierbij heb ik een geautomatiseerde marketing/sales funnel gemaakt met bijbehorende e-mails.

  • Marketing automation
  • Website beheer
  • Conversie optimalisatie
  • Webinar organiseren
  • SEO/SEA
  • Social advertising

Education office assistent – Erasmus Universiteit Rotterdam (2019)

De organisatie en administratie van de bachelor- en masteropleidingen van Erasmus School of History, Culture and Communication worden verzorgd door Education Office. Daarnaast kunnen studenten terecht met algemene vragen over hun studie en om afspraken te maken met de studieadviseurs.

  • Ondersteuning van administratieve taken
  • Contact met studenten, vooral gericht op het beantwoorden van vragen

CRM Lead Management – Erasmus Universiteit Rotterdam (2018-2019)

Bij Erasmus Universiteit Rotterdam heb ik me vooral gericht op online contact met potentiële studenten voor de faculteit Erasmus School of History, Culture and Communication (Bachelors and Masters). Met het CRM-systeem heb ik de leads op het juiste moment van de relevante informatie voorzien, door middel van nieuwsbrieven.

  • E-mail marketing

Marketing/Promotion commissie – Erasmus Volley (2017-2019)

Bij Erasmus Volley heb ik mij bezig gehouden met het ontwikkelen van promotiemateriaal voor zowel interne als externe communicatie.

  • Brochure/poster creatie
  • Social media marketing
  • Managen teamleden

Branded Content stagiair – OnLane (2017)

Bij OnLane was het mijn taak om influencers te verbinden met adverteerders om effectieve influencer marketingcampagnes te creëren.

  • Influencer marketing
  • Klanten acquisitie/behoud
  • Ontwikkeling branded content concepten 
  • Campagne management

Productiestagiair – DPPLR (2015-2016)

Tijdens mijn stage bij DPPLR heb ik geholpen met de productie van verschillende TV-reclames en korte films.

  • Video productie

Content creator – NHTV University of Applied Sciences (2014-2015)

Ik schreef Nederlandse en Engelse blogs over mijn studentenleven aan de NHTV voor (aankomende) studenten.

  • Blogs

Opleidingen

Master Media & Business – Erasmus Universiteit Rotterdam

Van 2018 tot 2019

Practical honours project, Coopr Academy (5-weekse PR Workshop) – Erasmus Universiteit Rotterdam

2019

Pre-master Mediastudies– Erasmus Universiteit Rotterdam

Van 2017 tot 2018

Minor, Media Communication – Hanyang University, Seoul

2016

HBO International Media & Entertainment Management (fast track) – NHTV University of Applied Sciences, Breda

Van 2014 tot 2017

VWO Economie & maatschappij – Stedelijke Dalton Lyceum, Dordrecht

Van 2008 tot 2014

Alle blogs van Merel