Online Groei-marketing
Structurele aandacht als basis voor succes!
Stap 4 van de Anglers methode: Groeimarketing
Het is tijd om te groeien! Samen met jouw team hebben de Groeiscan, de Groeiworkshop, het Groeiplan doorlopen. En wij hebben de basis is op orde gebracht. Nu is het tijd om daadwerkelijk leads binnen te hengelen of je omzet te verhogen. We zetten campagnes aan, versturen nieuwsbrieven, verbeteren websites en nog veel meer!
Wat is groeimarketing?
Groeimarketing, ook wel growth marketing of growth hacking is een relatief nieuwe begrip gericht op (online) groei. Een groeimarketeer (ook wel een growth hacker) richt zich vaak goedkope en slimmere alternatieven voor traditionele marketing.
Online groei bereik je door het inzetten van beschikbare online marketing tools en door hiermee te experimenteren.
Experimenteren, optimaliseren en groeien
Binnen online groeimarketing kan je precies zien welke doelen je behaald. Ook kan je zien waar deze resultaten vandaan komen. Zo kan je dus herkennen welke kanalen goed werken en welke minder. Voor het ene bedrijf werkt e-mail marketing erg goed, terwijl voor een ander bedrijf social media advertising weer perfect werkt.
We vogelen uit welke boodschap het beste werkt voor welke doelgroep. Bijvoorbeeld door A/B testen te doen. Met de resultaten verbeteren we alle activiteiten. Met de uitingen die goed werken gaan we door. Deze kunnen we zelfs opschalen! De uitingen die niet werken worden verbeterd of geschrapt.
Duidelijke rapportage
Bij Anglers vinden we goede communicatie belangrijk. Onze online marketeers werken bij de klant op locatie. Dit maakt snel schakelen erg gemakkelijk. Daarnaast rapporteren we regelmatig en zijn we zoveel mogelijk kennis over wat we doen. Samen met jou houden we de resultaten in de gaten en spelen we in op (online) groeikansen.
Waar liggen jouw groeikansen?
Ontdek het in 3 minuten
De Groeiscan is een uitgebreide vragenlijst die ons en jezelf helpt om inzicht te krijgen in de actuele status van jouw online marketing en sales aanpak. Ook helpt het ons snel te verdiepen in jouw bedrijf en aanbod. Vragen gaan bijvoorbeeld over jouw doelgroep, jouw propositie, jouw doelstellingen en jouw concurrentie.
Met de groeiscan gaan we door naar stap 2 van de Anglers methode: Het Groeiplan.