Hoe vind je een passend online marketingbureau?

online-marketingbureau

Online marketing is een belangrijke factor geworden in het succes van bedrijven in de 21e eeuw. Naarmate meer bedrijven hun activiteiten naar het digitale domein verplaatsen, kan een online marketingbureau hen helpen bij het navigeren en optimaliseren van de verschillende beschikbare strategieën.

Vanzelfsprekend dat online marketing een niet te missen tool is voor elke onderneming. Ongetwijfeld ben jij dus op zoek naar een online marketingbureau. Als je let op de volgende punten, dan is succes gegarandeerd.

Wat is een online marketingbureau?

Een online marketingbureau richt zich met zijn expertise op de online zichtbaarheid en groei van jouw bedrijf. Oftewel, het helpt bij het verkopen en vermarkten van bedrijven in de onlinewereld.

Wat doet een online marketingbureau?

Een online marketingbureau stippelt een op maat gemaakte strategie uit met als doel het onlineverkeer te vergroten. Dit kan op verschillende manier, zoals zoekmachine optimalisatie, online adverteren, email marketing, social media marketing en content marketing.

Nadat er een analyse naar het zoekgedrag van jouw doelgroep, je huidige vindbaarheid en jouw concurrenten is gemaakt, maakt het online marketingbureau een op maat gemaakt plan voor onlinegroei. Afhankelijk van de uitkomsten kan dat bijvoorbeeld een Google Ads campagne, het optimaliseren van landingpagina’s of het opzetten van een maandelijkse nieuwsbrief zijn.

Ben je overtuigd? Dan kan er meteen een traject worden gestart waar het bureau een online marketeer bij jou op locatie plaatst. Op deze manier kan er makkelijk regelmatig gerapporteerd worden, alsmede snel actie worden ondernomen als er nieuwe kansen opduiken.

online-marketingbureau-anglers

Waaruit blijkt dat een bureau bij jou past?

Voordat je jouw bedrijf voor de leeuwen gooit en je laat analyseren door een online marketingbureau, is het belangrijk de potentiële bureaus zelf te analyseren. Zonder twijfel past het ene bureau namelijk beter bij de visie van jouw onderneming dan de andere. Maar hoe toets je zoiets? Door jezelf de juiste vragen te stellen en die te onderzoeken.

Waarin is het online marketingbureau gespecialiseerd?

Doe gedegen onderzoek naar waar de sterke punten liggen van het online marketingbureau dat je op het oog hebt. Leg ze naast de te tackelen problemen binnen jouw bedrijf en bekijk kritisch of het raakvlakken heeft. Wees niet te snel tevreden, niet elk eerste dobber die ondergaat, betekent een goede vangst. Vergelijk daarom altijd een paar verschillende opties en weeg ze tegen elkaar af.

Sluit de visie aan bij jouw organisatie?

Het is aan te raden om een online marketingbureau te zoeken dat overlappingen kent met de visie van jouw organisatie. Het werkt voor Oatly beslist beter samen met een bureau dat duurzaamheid hoog in het vaandel heeft, dan met een bureau dat zijn successen viert met een etentje bij een steakhouse.

marketing kosten icoon

Grip op je marketing kosten?
Wil je meer inzicht in waar die kostbare centen heen gaan? Deze whitepaper geeft je de inzichten die je nodig hebt om marketinguitgaven efficiënter in te zetten.
> Download nu

Hebben ze klanten die vergelijkbaar zijn met wat jij doet?

Zijn er reviews of ervaringen van eerdere klanten te vinden? Check dan ook meteen of deze klanten actief zijn in eenzelfde soort vakgebied als jij.

Wat hebben ze voor die klanten gerealiseerd?

Vaak zijn er afgeronde opdrachten terug te vinden en kun je zien wat ze daarvoor gedaan hebben. Werp een blik op de resultaten en beoordeel aan de hand daarvan of het zelfs overeenkomt met jouw vraagstuk. Op die manier sla je twee vliegen in een klap, je leert de werkwijze kennen en ziet wat voor resultaat daarmee geboekt kan worden. Win win!

Wat kost een online marketingbureau?

Tarieven voor een online marketingbureau variëren tussen de 75 tot 150 euro per uur (excl. btw). Een uurtarief geeft niet per definitie een indicatie van de kwaliteit. Er zijn bureaus die voor 130 euro per uur alleen met stagiairs werken. Waar er ook online marketeers zijn die voor de helft van het geld, dubbel zo ervaring hebben.

Bij de meeste bureaus is het mogelijk tarieven te berekenen aan de hand van een vragenlijst van een minuut. Op die manier heb je snel en duidelijk antwoord op de vraag wat het jouw kost om met een online marketingbureau in zee te gaan.

Benieuwd wat het kost om een online marketeer in te huren?
Met onze tariefcalculator bereken je in 5 stappen het tarief dat past bij jouw wensen.
> Start hier

Conclusie

In de huidige maatschappij is de onlinewereld niet meer weg te denken. Daarom is het aan te bevelen jouw bedrijf daarop in te richten. Dat kan je zelf proberen, maar levert vaak alleen maar kopzorgen op in plaats van meetbare successen. Van halfbakken werk is tenslotte nog nooit iemand beter geworden. Het is om die reden des te belangrijker de expertise van een goed online marketingbureau in te schakelen. Bekijk kritisch de opties en mogelijkheden om zo het maximale eruit te halen, je investeert per slot van rekening in de groei van je eigen bedrijf.