Je website bovenaan in Google: dat wil toch iedereen? Zoals je misschien al weet zorgt bovenaan in Google staan voor een goede zichtbaarheid van je bedrijf, meer inkomsten én niet vergeten: bovenaan in Google staan is vaak nog gratis ook.
Bovenaan in Google komen kan op 2 manieren; door ervoor te betalen met Google Ads (SEA) of gratis met zoekmachineoptimalisatie (SEO). In dit artikel geven wij je wat SEO tips zodat je goed van start kunt gaan met ranken in de zoekmachine van Google.
Of je nu een website of een webshop hebt; over het algemeen geldt dat hoe meer bezoekers er op je website komen, hoe meer sales en omzet je genereert. Het is dan ook niet verwonderlijk dat menig ondernemer zichzelf de volgende vraag stelt: Hoe kom ik bovenaan in Google?
Misschien heb je het zelf al gegoogeld en blijkt dat de tips vaak vol te staan met technische jargon en wordt het al snel lastig om te bepalen wat je nu precies moet doen om je website beter vindbaar te maken in Google. En dan blijft de prangende vraag hangen: “hoe krijg ik mijn website bovenaan in Google?”
Bij Anglers houden we ons dagelijks – naast alle andere online marketing disciplines – bezig met Search Engine Optimization (noemen wij trouwens gewoon SEO). Hiermee bedoelen we alle zaken en technieken die worden gebruikt om je website bovenaan te krijgen in Google.
Hieronder vind je een aantal zaken die je in het oog moet houden als je je website of content voor de zoekmachine van Google zou willen optimaliseren. Dus, wil je graag antwoord op die ene vraag? Lees dan snel door en kom ook bovenaan in Google!
- Bovenaan komen in Google met je website kost tijd
- 1: Hoe wordt bepaald of je website bovenaan in Google komt?
- 2: Content is king voor Google – maar dat niet alleen
- 3: SEO teksten schrijven – Waar let Google op?
- 4: Een gedegen zoekwoordenonderzoek
- 5: Hoe en waar moet ik mijn zoekwoorden in de website plaatsen
- 6: Maak gebruik van on-page SEO om je webpagina hoog in Google te krijgen
- 7: On-Site SEO (technische SEO) voor een hogere positie in Google
- 8: Off-page SEO A.K.A. Linkbuilding
- 9: Wat kost het om je website bovenaan in Google te krijgen met SEO?
- Veelgestelde vragen
Bovenaan komen in Google met je website kost tijd
Ondanks dat gratis bezoekers uit de zoekmachine van Google natuurlijk goed klinkt, gaat bij Google bovenaan staan niet van vandaag op morgen. Het is helaas niet zo dat je binnen een aantal dagen enorm resultaat ziet, het is een lange termijn strategie. Zoekmachine optimalisatie is een onderdeel van marketing dat langere tijd kan duren. Maar, sta je eenmaal hoog in Google door zoekmachine optimalisatie en blijf je de juiste dingen doen, dan is de kans groot dat je nog jaren profijt gaat hebben van de bezoekersstroom uit Google!
Je komt bovenaan in Google door structureel de juiste dingen te doen
Het gaat erom dat je structureel de juiste dingen doet. De dingen die impact hebben en je website verbeteren. Dit klinkt misschien lastig of saai, maar het fundament van je website moet goed zijn. Door de punten die in deze blog staan structureel uit te voeren, vergroot je je kans op succes om bovenaan te komen bij Google.
1: Hoe wordt bepaald of je website bovenaan in Google komt?
Google kijkt naar heel veel datapunten om te bepalen welke website bovenaan komt in de zoekmachine. Zo zijn er onder andere meer dan 200 ranking factoren bekend. Maar, in de basis kunnen we deze datapunten terugbrengen naar een aantal factoren.
Gratis SEO checklist
Beter vindbaar worden? Met deze checklist ontdek je wat je kan doen om je positie in Google snel te verbeteren. Wil je weten hoe?
> Klik hier voor de checklist
On-site SEO: On-site SEO noemen we ook wel website-techniek of technische SEO. Waar het bij on-site seo om gaat is dat ervoor wordt gezorgd dat de website zo goed mogelijk leesbaar is voor de zoekmachine. Maar bijvoorbeeld ook of je website goed leesbaar is op mobiel en gebruiksvriendelijk is. Tijdens een SEO audit komen de technische problemen en verbeterpunten aan het licht.
On-page SEO: Bij on-page SEO gaat het om content en zoekwoorden. Door goede content te schrijven en ervoor te zorgen dat je rekening houdt met on-page SEO elementen (zoals zoekintentie, juist gebruik van html heading tags, juist gebruik zoektermen) kun je ervoor zorgen dat de zoekmachine van Google goed weet waar je pagina over gaat. Goede on-page SEO is dan ook belangrijk om bovenaan in Google te komen. Welke factoren bij on-page SEO aan de orde komen bespreken we later in dit artikel.
Off-page SEO: Met off-page SEO hebben we het over factoren die buiten jouw website liggen. Veelal hebben we het dan over website-autoriteit’ A.K.A. Linkbuilding. Een link van andere websites naar die van jou (ook wel ”backlinks” genoemd) kun je zien als een stem op je website. Als je backlinks verzameld die kwalitatief hoogstaand zijn en relevant aan jouw website, zal Google meer waarde geven aan jouw website en kom je eerder bovenaan. Kun je ergens kwalitatieve backlinks krijgen, dan is dat dus zeker de moeite waard! Kwalitatieve linkbuilding kan het verschil maken in zoekmachine optimalisatie.
2: Content is king voor Google – maar dat niet alleen
Waarschijnlijk heb je zelf al eerder opgezocht hoe je bovenaan of hoger in Google komt en ben je de term “content is king” weleens tegen gekomen. Wat hier kort door de bocht mee bedoelt wordt, is dat er voor zoekmachine optimalisatie niets belangrijker is dan goede content. Daarom is content marketing erg belangrijk voor jouw website! Nu is content zeker van groot belang dus de uitspraak is waar, maar toch wil ik hier graag wat nuance in aanbrengen.
Het is namelijk zo dat content inderdaad heel belangrijk is, maar wel als dit wordt gecombineerd met een gedegen zoekwoordenonderzoek en er gebruik wordt gemaakt van de zoekmachine optimalisatie mogelijkheden. Met lukraak content produceren zul je namelijk niet het gewenste resultaat behalen. Publiceer daarom hoogstaande content die relevant is voor je website, dat helpt je website wel om bovenaan te komen in Google!
Ook moet je tijdens het maken van content voor je website waken voor zogenaamde ”duplicate content”. Hier bedoelen we mee dat er op verschillende pagina’s dezelfde content te vinden is. Dit kan zowel intern als extern voorkomen. Als er meerdere pagina’s over hetzelfde zoekwoord zijn op je website, dan zou er potentieel zoekwoord kannibalisatie kunnen optreden. Dat wil zeggen dat er meerdere pagina’s binnen hetzelfde domein met elkaar gaan concurreren.
Maar hoe schrijf je dan goede SEO teksten en hoe zit een zoekwoordenonderzoek in elkaar? Dat vertel ik je hieronder dus lees snel verder!
3: SEO teksten schrijven – Waar let Google op?
Zoals gezegd is het lukraak schrijven van content dus geen goed idee. Het gaat namelijk om meer dan zomaar wat content op je website plaatsen. Gelukkig ben jij normaal gesproken de expert in je vakgebied en is het niet moeilijk om uitgebreid te vertellen over hoe bepaalde onderwerpen in elkaar zitten. Ben je van mening dat je deze teksten dus prima zelf kunt schrijven? Houd dan rekening met de volgende punten om je website bovenaan in Google te krijgen:
Bovenaan met je website in Google door zoekintentie
Met zoekintentie bedoelen we op het waarom achter een zoekopdracht. Een gebruiker zoekt namelijk op een bepaalde manier en met een bepaalde intentie op Google. Als iemand bijvoorbeeld zoekt in Google naar “rode nike sneakers maat 44 heren”, zal degene zeer waarschijnlijk op zoek zijn naar een specifiek product. Vaak is iemand die zo een soort zoekopdracht in Google doet, klaar om het paar schoenen aan te schaffen.
Als iemand zoekt in Google naar “Waar zijn nike sneakers van gemaakt?” is deze persoon zeer waarschijnlijk op zoek naar informatie over welke stoffen en materialen er worden gebruikt bij het maken van de Nike sneakers. Zie je het verschil? Het gaat er dus om dat je goed weet waarom iemand een bepaalde zoekopdracht doet en hierbij de passende content schrijft. Ook als je actief bent in een B2B markt, is er vaak onderscheid te maken in de zoekintentie van bepaalde zoekwoorden.
Hoe vind je gemakkelijk de zoekintentie van een zoekopdracht om bovenaan te komen?
Dit is vrij eenvoudig want Google geeft je zelf het antwoord al! Zoek de zoekopdracht en aanverwante termen waar je over wilt schrijven op in de zoekmachine van Google en bekijk de resultaten op de eerste pagina. Aan de hand van die resultaten kun je exact zien waar Google en de gebruiker naar op zoek is voor dat specifieke zoekwoord.
Schrijf niet voor de zoekmachine, maar voor de gebruiker voor hoge positie in Google
SEO is niet alleen maar het optimaliseren van je website voor de zoekmachines. Nee, SEO is zeker ook om gebruikers van je website de beste gebruikerservaring te bieden. Want, dat is uiteindelijk wat Google wil. Google is op zoek naar de beste content met de meeste waarde voor de gebruiker. Leesbaarheid en de grammatica of spelling is bijvoorbeeld belangrijk. Daarom is het belangrijk om je vooral ook te richten op het schrijven voor de zoeker. Beantwoord de vragen die de gebruiker heeft. Dit doe je onder andere door over het gehele onderwerp te schrijven. Dat helpt mee om bovenaan de zoekresultaten van Google te komen. Het toevoegen van FAQ’s (veelgestelde vragen) aan de pagina kan ook een interessante optie zijn om alle vragen te beantwoorden.
Wil je niet alleen je website optimaliseren voor Google, maar ook actief vraag creëren naar je product of dienst? Dan is demand generation een strategie die je kunt overwegen. Lees er meer over in onze blog.
Website bovenaan krijgen in Google? Schrijf uitgebreid over het gehele onderwerp
Om de beste content te schrijven voor de zoeker, is het dus belangrijk dat je schrijft over een geheel onderwerp en niet enkel over een klein deel. Om te duiden wat ik bedoel is hier een voorbeeld. Laten we eens kijken naar het onderwerp appeltaart. Nu kunnen we het enkel hebben over het algemeen wat een appeltaart is en hoe het smaakt, maar we kunnen nog veel meer noemen zoals:
- Ingrediënten
- Voedingsfeiten
- Recepten
- Hoe bak ik een appeltaart
- Taartdeeg
- Een taartbodem bakken
- Perkamentpapier
- Taart Plaat
- Bloem voor alle doeleinden
- Ijs bij je appeltaart
Zie je dat er veel meer mogelijkheden zijn dan je in eerste instantie misschien dacht? Probeer voor het onderwerp waar je over gaat schrijven, dan dus ook goed verschillende kanten of subonderwerpen van het onderwerp te belichten. Zo geef je zo goed mogelijk antwoord op de vraag die de zoeker in Google heeft en dit helpt je om bovenaan te komen in Google.
Nu je veel meer weet over waarom niet alleen content belangrijk is, maar je ook meer weet over zoekintentie en schrijven over onderwerpen, komen er misschien wel vragen bij je op over hoe je op deze onderwerpen komt. Hier komt zoekwoordenonderzoek dan weer om de hoek kijken!
4: Een gedegen zoekwoordenonderzoek
Met een zoekwoordenonderzoek ga je op zoek naar de woorden waar gebruikers op zoeken. In de wereld van digital marketing worden deze woorden ook wel keywords genoemd.
Zo’n zoekwoordenonderzoek zou je informatie en antwoord moeten geven op onder andere de volgende vragen:
- Hoe zoeken mensen naar je product of dienst?
- Welke concurrenten staan nu bovenaan in Google?
- Welke zoekwoorden zijn belangrijk voor mij?
- Hoe sterk is de concurrentie in Google op deze specifieke zoekwoorden?
- Zijn er longtail varianten van deze zoekwoorden waarop minder concurrentie is in Google?
- Hoe is de trend van dit zoekwoord in Google en hoe vaak wordt hierop gezocht?
- En nog meer!
Het achterhalen van de beste specifieke zoekwoorden is, zoals je aan bovenstaand lijstje kunt zien, erg belangrijk. Zonder zoekwoordenonderzoek + goede zoekmachine optimalisatie strategie bereik je namelijk niet hetgeen wat je wil; de juiste doelgroep en bovenaan in Google met je website.
Long tail vs. short tail keywords in Google
Doorgaans zijn er twee verschillende soorten keywords te onderscheiden: long tail en short tail keywords. Long tail keywords zijn specifieker dan short tail keywords. Je kunt je dan ook wel voorstellen dat er op short tail keywords meer zoekvolume zit, maar dat de concurrentie in Google groter is. Op het keyword ”hengel” wordt meer gezocht dan op ”werphengel met molen”, waardoor het doorgaans makkelijker wordt om bovenaan Google te ranken op het langere keyword.
Het zoekwoordenonderzoek kan een enorme opgave zijn. Daarom gebruiken wij bij Anglers verschillende tools en software zoals Ahrefs en AI marketing tools. Met een tool als Ahrefs kun je belangrijke zoekwoorden ontdekken voor jouw onderneming. Naast Ahrefs zijn er natuurlijk nog meer tools die je kunnen helpen bij dit onderzoek, bijvoorbeeld SemRush. Of een rank tracker zoals SERanking of Pro Rank Tracker. Wanneer je het zoekwoordonderzoek goed uitvoert, kun je deze ook gebruiken voor andere aspecten van je online marketing, bijvoorbeeld voor Google Ads (voorheen Google Adwords).
Kortom: Hoe beter je het zoekwoordenonderzoek doet, hoe groter de kans is op succes in de zoekmachines.
Heb je liever dat een professional het SEO traject voor je uit handen neemt? Anglers helpt je graag met je SEO campagne!
5: Hoe en waar moet ik mijn zoekwoorden in de website plaatsen
Google is slim en wordt beter en beter in het begrijpen van menselijke zoekopdrachten, maar toch blijft het een algoritme. Google zelf kan niet lezen. Daarom is het belangrijk, als je je website bovenaan in google wil hebben dat we op de juiste plaatsen belangrijke zoektermen in de tekst aanbrengen.
Met het zoekwoordenonderzoek heb je als het goed is primaire en secundaire zoekwoorden in kaart gebracht. Door deze op een strategische manier in je webpagina te verwerken, kun je effectief aan Google vertellen waar je webpagina over gaat. Dit bedoelen we als we het hebben over on-page SEO en zal ik hieronder verder uitlichten.
6: Maak gebruik van on-page SEO om je webpagina hoog in Google te krijgen
Zoals gezegd zijn on-page optimalisaties verbeteringen die je op de pagina aanbrengt om ervoor te zorgen dat je hoog scoort in Google en de zoekmachine (en de gebruiker) beter kan zien waar de webpagina over gaat.
Nu zijn er een aantal belangrijke punten zoals de metatags die je op een strategische manier zou kunnen optimaliseren om je webpagina bovenaan Google te krijgen. Deze punten zijn:
- Meta titel
- H1 tag
- body content
- URL
- Overige subheadings (h2, H3, H4)
Er zijn meer punten die je zou kunnen optimaliseren zoals:
- Afbeeldingen (zowel grootte als benaming en alt tags)
- Interne links
- mobile responsiveness
- semantische opmaak in je code
- en meer.
Maar, als we kijken naar de grootste impact, heeft het eerste lijstje toch de meeste waarde. LET OP! Dat wil niet zeggen dat de overige punten niet belangrijk zijn. Alles draagt bij aan het optimaal maken van je pagina’s.
Haak jij aan, of haak jij af?
Wij zijn Anglers, getalenteerde online marketeers. En wij hebben er zin in!
Om jouw bedrijf te helpen groeien met onze expertise.
> Meer over Anglers
7: On-Site SEO (technische SEO) voor een hogere positie in Google
Met on-site SEO hebben we het over de technische kant van SEO. Zoekmachineoptimalisatie is namelijk niet enkel wat er op je website/website gebeurt. Ook de achterkant van je website (de code, sitemap en dergelijke) zijn belangrijk voor zoekmachines zoals Google. Wanneer je gebruik maakt van een CMS zoals WordPress zijn er diverse SEO plugins beschikbaar om veel van deze zaken voor je te regelen, bijvoorbeeld Yoast SEO.
Versleutel het verkeer van en naar je website
Veilig kunnen surfen op internet is een steeds belangrijker thema aan het worden in het digitale landschap. Je zou daarom een SSL certificaat moeten overwegen. Niet alleen Google, maar ook steeds meer websitebezoekers kijken of de website die zij bezoeken een SSL certificaat bezitten. Je website gaat dan van HTTP naar HTTPS. Het is dus niet alleen voor Google belangrijk, maar ook zeker voor de bezoekers van je website.
Website bovenaan krijgen in Google door het verbeteren van website snelheid
Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om je website snel te laten laden. Website Snelheid is belangrijk voor gebruikers omdat snellere pagina’s en een snellere website efficiënter zijn en een veel betere on-page gebruikerservaring / usability bieden. Volgens een studie van Kissmetrics zal meer dan een kwart van de gebruikers, als een pagina er langer dan 3 seconden over doet om te laden, wegklikken en een ander zoekresultaat in Google kiezen.
Dat is natuurlijk zonde! Je wil de gebruikers die geïnteresseerd zijn in je website (of dienst/product) niet wegjagen naar een concurrent door een langzaam ladende website.
Naast website snelheid zijn er nog een aantal andere aspecten die belangrijk zijn voor de technische SEO kant van je website. Je zou de volgende dingen kunnen checken voor je website:
Mobielvriendelijkheid van je website is ook belangrijk om bovenaan in Google te komen
Google legt steeds meer de nadruk op de mobiele gebruiker. Sinds 2018 is Google zoeken zelfs overgeschakeld naar mobile-first indexing. Gelukkig maken veel webbouwers tegenwoordig gebruik van responsive webdesign. Door ervoor te zorgen dat je website goed bruikbaar is op de website is zowel heel goed voor de gebruiker als voor de zoekmachine als Google.
Structured Data: Met structured data (ook wel schematische opmaak of Schema.org) kun je een stuk code aan je website toevoegen zodat je aan zoekmachines als Google duidelijk kunt maken waar je website over gaat. Met structured data geef je niet alleen de zoekmachines meer context over je website/webpagina, maar voorzie je de gebruiker ook van extra data in de SERP (search engine results page) zodat ze een betere keuze kunnen maken. Dit geeft misschien net dat zetje om voor jouw bedrijf te kiezen!
Check of Google je webpagina’s goed kan vinden en kan indexeren
Je kunt nog zo een leuke website hebben, maar als deze door de zoekmachine niet goed wordt gevonden of geïndexeerd, heb je toch een probleem. Daarom is het belangrijk dat je verschillende tools als Google Search Console, Ahrefs en de Google index zelf gebruikt om te zien of je website goed werkt voor de zoekmachine. Is dit niet zo? Dan zul je ervoor moeten zorgen dat deze fouten worden opgelost zodat je website zo goed mogelijk functioneert. Als je al een tijdje een website hebt en wil weten hoe deze presteert in de zoekmachine, lees je deze blog: Waar sta ik in Google.
8: Off-page SEO A.K.A. Linkbuilding
Last but not least hebben we ook nog het off-page SEO aspect (ofwel linkbuilding dus). Zoals in het begin van het artikel gezegd is linkbuilding het verkrijgen van kwalitatieve en relevante links naar jouw website. Deze links zijn een belangrijk onderdeel van de vindbaarheid van je website en helpen om bovenaan de zoekresultaten van Google te komen. Nofollow links dragen minder bij om je website bovenaan te krijgen.
Zoals in het begin van dit artikel uitgelegd, ziet de Google spider de linkjes van andere websites naar jouw website als stemmen op jouw website. Als je veel stemmen ontvangt van een diversiteit aan relevante en kwalitatief hoogwaardige websites, krijg je meer waardering van Google wat helpt bij het vindbaar maken en bovenaan komen van je website.
Wat nog wel belangrijk is om te melden is dat Google meer en meer op zoek is naar kwaliteit in plaats van kwantiteit. Duizenden links bouwen van random domeinen heeft dus veel minder impact dan vroeger. Om linkbuilding effectief te doen, gaat het dus vooral om links van relevante en kwalitatief hoogstaande websites. Dat helpt zeker mee om bovenaan Google te komen!
Zo, nu weet je precies hoe je je website goed vindbaar zou moeten maken in Google! De belangrijkste punten zijn behandeld waardoor je een goede start zou moeten kunnen maken! Ik kan me echter ook voorstellen dat al deze informatie overweldigend is en je niet precies weet of je al deze stappen effectief kunt doen.
Wees niet bang! Als je wel het nut van SEO inziet, maar toch liever een professional hiervoor wil gebruiken, heb je geluk. Anglers helpt je namelijk graag met het van A tot Z regelen van jouw SEO campagne. Schroom niet en neem contact met ons op!
9: Wat kost het om je website bovenaan in Google te krijgen met SEO?
Zoals je hebt gelezen is een SEO proces een arbeidsintensief iets waar langere tijd overheen gaat. De kosten om bovenaan Google te komen is sterk afhankelijk van een aantal punten zoals de grootte van de website, welke stappen er al zijn ondernomen en welke stappen er nog ondernomen moeten worden. Ook is het belangrijk hoeveel SEO concurrentie er is in jouw branche.
Daarom bestaat er helaas geen eenduidig antwoord op de vraag wat SEO kost. SEO is een continu proces waarbij de website structureel beter wordt gemaakt.
Wat we wel kunnen doen is gratis en vrijblijvend met jou in gesprek gaan om te kijken welke stappen er al gemaakt zijn en welke stappen nog zouden moeten worden genomen om bovenaan Google te komen. Op die manier kunnen we voor jou inzichtelijk maken wat het zou kosten om je website goed zichtbaar en bovenaan te krijgen in de zoekmachines!
Benieuwd wat het kost om een online marketeer in te huren?
Met onze tariefcalculator bereken je in 5 stappen het tarief dat past bij jouw wensen.
> Start hier
Veelgestelde vragen
Bovenaan komen in Google komen heeft met een aantal factoren te maken zoals: on-site SEO, on-page SEO en off-page SEO. Deze 3 onderdelen zijn de pillaren van een succesvolle SEO strategie om je website bovenaan te krijgen in Google.
Een SEO campagne is een proces waar tijd overheen gaat en voor ieder bedrijf is een andere route nodig. In het geval van lokale zoekwoorden kan Google Maps ook een belangrijke rol spelen in de optimalisatie om bovenaan te komen. Een exact bedrag noemen is dan ook lastig, maar wij gaan graag met je in gesprek om te zien wat voor jouw bedrijf de meest effectieve route is naar succes in Google.
– Bovenaan staan in de zoekresultaten van Google vergroot de zichtbaarheid van je website of webpagina aanzienlijk. Wanneer gebruikers zoekopdrachten uitvoeren die verband houden met jouw industrie, producten of diensten, hebben ze meer kans om jouw site te zien en erop te klikken als deze bovenaan staat.
– Een hogere ranking in Google resulteert meestal in meer organisch verkeer naar je website. Omdat mensen vaak geneigd zijn om op de eerste paar resultaten te klikken, zal bovenaan staan in Google je helpen om meer klikken en bezoeken van potentiële klanten te genereren.
– Sta je bovenaan in Google dan geeft dat je merk een aanzienlijke boost in geloofwaardigheid en autoriteit. Gebruikers associëren websites die hoog scoren in Google vaak met betrouwbaarheid en deskundigheid, wat kan resulteren in een positievere perceptie van je merk.
– Bovenaan staan in Google kan leiden tot aanzienlijk hogere conversieratio’s. Omdat gebruikers vaak vertrouwen hebben in de kwaliteit en relevantie van websites die hoog scoren in Google, zijn ze eerder geneigd om acties te ondernemen, zoals het doen van aankopen, het invullen van formulieren of het inschrijven voor nieuwsbrieven.
– Het behalen van een hoge organische ranking in Google kan resulteren in aanzienlijke kostenbesparingen op het gebied van betaalde advertenties. In plaats van te investeren in PPC-campagnes (bijvoorbeeld adverteren in Google Ads), kun je met een sterke SEO-strategie een constante stroom van organisch verkeer naar je site genereren, zonder voortdurende advertentie-uitgaven.
– Een goede positie bovenaan in de zoekresultaten van Google biedt een duidelijk concurrentievoordeel ten opzichte van andere spelers in jouw branche. Door bovenaan in de zoekresultaten te staan, kun je jezelf positioneren als de autoriteit en het eerste aanspreekpunt voor potentiële klanten, wat je concurrentiepositie aanzienlijk versterkt.
– Door bovenaan in Google te staan, vergroot je niet alleen je zichtbaarheid op lokale markten, maar potentieel ook op internationale schaal. Dit opent deuren naar nieuwe kansen en stelt je in staat om een wereldwijd publiek aan te trekken en te bedienen, wat kan leiden tot groei en uitbreiding van je bedrijf.