Slim Rotterdam is een speciale sportschool voor vrouwen. Denk niet aan fitnessapparatuur om breed en gespierd te worden, maar aan oefeningen in een warmtecabine om slanker te worden. Het concept waar ze mee werken is simpel maar goud. Bel voor een intakegesprek en beslis daarna of je aan het programma mee wilt doen of niet. De opdracht voor Anglers? Een bak vol met leads en de telefoon roodgloeiend.
Vertrekpunt
Voordat je kunt beginnen met het je communicatiestrategie, is het belangrijk dat alles meetbaar is. Hoe kun je tenslotte zien hoeveel mensen er via welk middel een afspraak hebben gemaakt? Dit deden we door Google Tag Manager op de website te implementeren. We maakten zowel de belknop en het mailadres als de YouTube video op de homepage meetbaar.
Plan van aanpak
Voor Slim Rotterdam hebben we ervoor gekozen om als extra impuls Facebook advertenties in te zetten in de maand januari. Synchroon daarnaast liepen ook Google advertenties. Er was nog een mooie bedrijfsvideo beschikbaar welke we hebben gebruikt als advertentiemateriaal. De kracht van deze advertentie? We hebben ervoor gekozen om op basis van het huidige klantenbestand een look-a-like-doelgroep aan te maken. Hierdoor zoekt Facebook zelf naar gebruikers die lijken op de huidige doelgroep.
Online marketing tools
Om tot dit plan van aanpak te komen hebben we een aantal marketing tools ingezet:
- Google Ads om de advertenties op Google te plaatsen
- Facebook Ads om de advertenties op Facebook te plaatsen
- Google Analytics & Google Tag Manager om alle conversies en gebeurtenissen te kunnen meten en vastleggen
- Met de Facebook Pixel wordt al het verkeer vanuit Facebook op de website herkent
- Met Facebook Business Manager maak je het mogelijk om een advertentieaccount aan te maken en die te koppelen aan je Facebook- en Instagrampagina
De resultaten
Een Facebookcampagne heeft meestal een kleine week nodig om tot zijn hoogtepunt te komen, maar de resultaten waren in dit geval na een aantal dagen al verbluffend. Een stijging in de bezoekers was direct terug te zien en dit wierp ook zijn vruchten af voor het aantal nieuwe klanten. Binnen een drie weken resulteerde dit in een groei van 83,10 procent in het aantal gebruikers en een enorme toename in het aantal leads. De campagne moest zelfs eerder gepauzeerd worden wegens teveel aanvragen!
Een van de redenen dat dit percentage zo hoog was, is door de juiste doelgroep in combinatie met het gekozen budget. Maar een andere actie welke heeft bijgedragen is het embedden van de Youtube video in de website. Voorheen werden bezoeker naar Youtube geleid wanneer zij op de video klikten, nu blijven zij op de website en gaan deze bezoekers dus niet verloren. Het bounce percentage is met 5% gedaald.
Kortom. Een geslaagde case voor Slim Rotterdam!
Benieuwd wat het kost om een online marketeer in te huren?
Met onze tariefcalculator bereken je in 5 stappen het tarief dat past bij jouw wensen.
> Start hier