Anneloes Meijer
Online Marketeer
Ontmoet onze Angler Anneloes! Een open en creatieve doorzetter met een enorm leergierig karakter. Voordat ze zich bij Anglers voegde heeft ze zich ontwikkeld tot allround marketeer met ervaring in e-commerce, SEO, SEA, data-analyse, visualisatie en rapportage, social media beheer, e-mail marketing en marketing automation. Ze vindt het fijn om creatief bezig te zijn en creëert dan ook graag visuele content. Anneloes is een betrokken medewerker die altijd op zoek is naar leuke kansen en uitdagingen.
Interesses
Vaardigheden
Tools
Certificaten
Ervaring
Online Marketeer – Opdrachtgever Anglers
Als Online Marketeer bij Anglers zet ik me graag all-round in. Voor zowel onze klanten als voor Anglers zelf verdiep ik me met veel plezier in het brede veld van online marketing. Ik ben graag van begin tot eind betrokken bij projecten en haal enorm veel energie uit het opstellen van resultaatgerichte groeiplannen. Hieronder vind je een greep uit mijn werkzaamheden.
- Erasmus MC Foundation
De Erasmus MC Foundation is de fondsenwervende tak van het Erasmus MC ziekenhuis in Rotterdam. Ik versterk het marketing & communicatie team hier drie dagen per week met online marketing werkzaamheden. Hierbij werk ik aan de algehele strategie van de Erasmus MC Foundation en de dagelijkse werkzaamheden, maar word ik ook ingezet voor grotere online campagnes. Werkzaamheden die veel voorkomen:
- E-mailmarketing
- Data analyse
- Social media advertising
- Social media beheer
- Websitebeheer
- Grafisch vormgeven
- SEO
- SEA
- Vlamboog
Bij het Dordrechtse Vlamboog werk ik met name aan website optimalisatie en het creëren van merklading. Vlamboog is een specialist in persoonlijke beschermingsmiddelen voor met name de lasindustrie, en heeft veel mooie kansen liggen om online te groeien. Hier komen verschillende taken bij kijken:
- Website optimalisatie
- Opstellen van strategisch plan
- Content schrijven
- Merklading creëren
Online marketing stagiaire – Lead Today
Bij Lead Today heb ik mijn eerste sporen in online marketing verdiend. Lead Today is een marketingbureau dat zich richt op goede doelen en bedrijven in de B2B sector. Door deze combinatie heb ik zowel in de B2B als B2C sector ervaring op kunnen doen. Tijdens mijn traineeship heb ik voor ruim 30 klanten de volgende zaken opgepakt:
- Social media campagnes bedenken en uitwerken voor het versterken van de online zichtbaarheid
- Creatieve content creatie
- Het opzetten en onderhouden van Google Ads campagnes
- E-commerce metingen, analyse en rapportage
- Het visualiseren en rapporteren van data
- Bing Advertising campagnes opzetten en optimaliseren
- Het optimaliseren van SEO en SEA strategieën
- Het analyseren van de maandelijkse (online) resultaten en deze koppelen aan zichtbare verbeteringen
- Uitgebreide keyword analyses
Studentassistent marketing – Academic forum Tilburg University
Eens per jaar organiseert Academic Forum het grootste campusevent van Tilburg University: Night University. Na deel uitgemaakt te hebben van het studentbestuur van Night University 2018 “Science Zoo”, ondersteunde in voor de editie van 2019 “Temptations” de organisatie en marketing van het evenement.
- Coördineren van studentenbestuur
- Creatieve uitingen bedenken voor zowel marketingdoeleinden als de avond zelf
- Social media beheer en coördinatie
- Opmaken van content voor online en print media
Studievoorlichter – Marketing & Communicatie Tilburg University
Als studievoorlichter voor Tilburg University mocht ik aankomend studenten enthousiasmeren en voorlichten over de opleidingen die Tilburg University aanbiedt. Daarnaast omvatte mijn functie ook informatievoorziening over de universiteit zelf.
- Het geven van presentaties aan aankomend studenten op middelbare scholen door heel Nederland
- Coördinatie van voorlichtingsactiviteiten
- Het verzorgen van rondleidingen aan grote groepen
Communicatiemedewerker – Studio Wannedoen
De duurzame online stoffenshop Studio Wannedoen is sinds juni 2021 live. Studio Wannedoen gaf mij de kans om mijn eerste webshop op te zetten met behulp van WordPress en WooCommerce. Ik pak de volgende zaken op:
- Bouwen en beheren van WordPress webshop
- Social advertising
- Ondersteuning bij werkzaamheden zoals SEO en social media beheer
Communicatiemedewerker – MB Houtbouw
Voor het aannemersbedrijf MB Houtbouw voer ik op vrijwillige basis communicatiewerkzaamheden uit. Hier heb ik me goed kunnen verdiepen in o.a. WordPress. De volgende werkzaamheden vallen onder mijn takenpakket:
- Bouwen en beheren van WordPress website
- Opmaken van advertenties voor print media
- Onderhoud van social media kanalen
PR & Social Media Beheerder – Stichting MusicAll Spijkenisse
Sinds de oprichting van Stichting MusicAll Spijkenisse in 2015 ben ik actief betrokken geweest bij het reilen en zeilen van de stichting. Hierbij ben ik vooral betrokken bij de PR commissie en Social Media commissie.
- Meedenken over indeling nieuwe website
- Social media beheer
- Creatieve uitingen opmaken voor zowel online als print media
Opleidingen
Master of Science
Business Communication and Digital Media – Tilburg University
Van 2019 tot 2020
Bachelor of Science
Communicatie- en Informatiewetenschappen – Tilburg University
Van 2015 tot 2019
VWO Twee Talig Onderwijs, Cultuur & Maatschappij– O.S.G. De Ring van Putten
Van 2009 tot 2015
Alle blogs van Anneloes
De kracht van jong talent: Freudenberg en Anglers Graduates
Bij Anglers geloven we in de kracht van samenwerking tussen getalenteerde studenten en toonaangevende bedrijven. Ons graduates programma biedt een unieke kans voor zowel bedrijven als studenten om samen te…
Waarom social media voor bedrijven nuttig kan zijn
Wat zijn social media en welke verschillen zijn er? Veel mensen zijn inmiddels wel bekend met het begrip social media. Als je nog niet weet wat social media zijn en…
Waarom een digital marketeer nu belangrijker is dan ooit tevoren?
Shoppen via je smartphone. Een brandende vraag stellen aan een bedrijf via de chat. Het zijn allemaal verschillende digitale mogelijkheden, die niet meer zijn weg te denken. Deze digitale verandering…
Hoe kun je websitebezoekers herkennen?
Het herkennen van waardevolle websitebezoekers kan voelen als een zoektocht naar een speld in een hooiberg. We gaven al eerder tips over het kwalificeren en genereren van online leads. Maar…
Online fondsenwerving voor corona-onderzoek
Zetten goede doelen ook online marketing in? Jazeker. Ook voor deze organisaties is het belangrijk om online vindbaar te zijn en mee te gaan in het digitale tijdperk; online fondsenwerving…
Zo zet je de juiste social media in voor jouw bedrijf
Social media is niet meer uit ons leven weg te denken. Gemiddeld zitten wij als Nederlanders dagelijks 98 minuten op social media. Voor ondernemers en bedrijven kan social media marketing…
Influencer marketing: 5 redenen om het niet te doen
De term influencer marketing zul je niet voor het eerst voorbij zien komen. Bedrijven geven grof geld uit om samen te kunnen werken met bijvoorbeeld Anna Nooshin, Doutzen Kroes of…