Stap 3 van de Anglers Methode: de basis op orde
Voor we de online marketing machine laten draaien, moeten we de machine bouwen. Het is net als met een huis: zonder stevig fundament, zakt het als een kaartenhuis in elkaar. Voor online marketing bestaat het fundament uit inrichting van tools, meetinstrumenten en natuurlijk de uitwerking van de boodschap.
Het fundament van de funnel
Met het Groeiplan als handboek, wordt nu jouw unieke marketingsysteem opgezet. Om de basis van de marketing funnel op orde te krijgen, is het belangrijk om alle tools direct goed in te richten. Dit zijn alle relevante Google tools, zoals Google Analytics, Google Tag Manager en Google Search Console.
Maar ook de social media (advertising), CRM en e-mail tooling brengen we op orde. Denk bijvoorbeeld aan doelgroepen die ingesteld moeten worden, maar ook aan het inrichten van Marketing Automation. Daarbij zorgen we ervoor dat alles meetbaar is, zodat duidelijk is waar de resultaten vandaan komen.
De marketing- en salesfunnel
De marketingfunnel en het SPANCO model zijn belangrijke methodes die we gebruiken. Wij houden deze methodes tijdens de uitvoering van het plan altijd in ons achterhoofd. Via deze methodes proberen we zo gericht mogelijk jouw doelgroep te bereiken en te activeren. We verleiden geïnteresseerde klanten om in actie te komen, bijvoorbeeld door een aankoop te doen of een gesprek aan te vragen.
Benieuwd wat jouw groeipotentie is bij het effectief inzetten van deze methodes? Doe onze online Groeiscan.
What’s next?
De basis is op orde! Door naar stap 4 van de Anglers methode: Groeimarketing!