Google Analytics specialist inhuren?
Online groei begint met het
inzichtelijk krijgen van je data. Kun jij wel wat hulp gebruiken van een Google Analytics specialist?
Google Analytics en resultaten meten
Een belangrijk aspect van gegevens verzameling is het in kaart brengen van de data die je hebt. Inzicht hierin kan je helpen de data beter te begrijpen, te analyseren en hiermee marketingbeslissingen te nemen. Een Google Analytics specialist kan je hier bij helpen. Zo hoef je je nooit meer zorgen te maken of de resultaten wel goed worden doorgemeten. Benieuwd hoeveel een data analist inhuren kost?
Hoe helpt een Google Analytics specialist jouw bedrijf verder?
Al vanaf 1 dag per week kan er een Google Analytics specialist bij jou op kantoor zitten. Wij werken graag op locatie om zo goed mogelijk te kunnen samenwerken en jou als opdrachtgever een inkijkje te geven in wat wij precies doen. Als dit niet mogelijk is, dan werkt jouw online strateeg vanuit ons kantoor.
Wat doet een Analytics analist van Anglers?
Data analisten zetten data om in waardevolle inzichten voor een bedrijf of organisatie. Zo is het voor hen helder wat de resultaten zijn van bepaalde acties en hoe daar weer op gereageerd kan worden.
Je wilt de prestaties van je website natuurlijk kunnen meten. Een data analist helpt jou met het analyseren van de resultaten. Na een nulmeting gaat de specialist aan de slag met het opschonen van Google Analytics. Denk hierbij aan het correct instellen van doelen, verkeersbronnen, kanaalinstellingen en filters. Als dit op orde is kunnen verschillende prestaties geanalyseerd en gevisualiseerd worden zodat je een goed overzicht hebt van je websiteprestaties.
Daarnaast helpt een Analytics specialist je met:
– Dashboards en rapportages maken
– Funnels inrichten
– Google Tag Manager instellen voor een optimale meting naar Google Analytics toe
Trots op onze opdrachtgevers!
Deze MKB bedrijven zijn al aangehaakt en ondernemen online met een Angler aan boord!
3 voordelen van een Google Analytics specialist inhuren:
De data wordt continu gemonitord en geanalyseerd
Het bijhouden van de prestaties van je website of ander platform is ontzettend belangrijk. Op die manier weet je namelijk wat goed loopt en wat niet. Zo kan je, op basis van deze gegevens vanuit Google Analytics, je platform aanpassen en een betere gebruikerservaring bieden aan de bezoeker van de website.
Inspelen op behoeften en de laatste trends
Klantbehoeften en interesses veranderen continu. Daarom is het belangrijk om dit goed in de gaten te houden en op die manier nieuwe trends te ontdekken. Deze nieuwe trends kunnen, op zijn beurt, weer doorgevoerd worden op jouw website. Wanneer je trends eenmaal herkent, is het ook mogelijk om toekomstige trends te voorspellen.
Je bedrijf laten groeien
Een specialist kan duidelijke verbanden tussen data zien en op basis daarvan aanbevelingen doen. Als bedrijfseigenaar heb je daar waarschijnlijk niet genoeg kennis van. Dus dat zou anders een gemiste kans om te groeien zijn!
Op zoek naar een analytics specialist in Rotterdam?
Ben je opzoek naar een data analist in (regio) Rotterdam? We verzekeren je dat al onze specialisten een ‘niet lullen maar poetsen’ mentaliteit hebben. Als er iets gedaan moeten worden zetten we onze schouders eronder. We zijn ad rem, direct en nuchter. No nonsens.
Als jij een ondernemer bent die niet kan wachten om te starten met een nieuwe en verbeterde strategie, zijn we de perfecte match. Bovendien is Rotterdam de perfecte uitvalsbasis om onze klanten in regio Zuid-Holland en omstreken te bezoeken, we werken immers het liefste bij jou op locatie. Wel zo makkelijk.
Ontdek onze MKB tarieven
Die zijn echt wel in de haak
Bereken in vijf eenvoudige stappen het betaalbare tarief dat past bij jouw wensen.
Klantwaarde bepalen? 4 manieren om dit te doen!
Deze vraag stellen we aan al onze klanten: wat is de waarde van je klant en wat is een klant jou waard? Hoogste tijd om daar eens dieper op in…
GA4 instellen: gebeurtenissen en conversies
Welkom bij onze handleiding over het instellen van conversies en gebeurtenissen in Google Analytics 4. GA4 is de opvolger van Universal Analytics. Het is bekend gemaakt dat Universal Analytics vanaf…
Wat is Google Analytics (GA4)? Een beginnersgids voor webanalyse
In de 21e eeuw is online aanwezigheid essentieel voor bedrijven. Maar hoe weet je nu hoe goed je website presteert en hoe je deze kunt optimaliseren? Daar komt Google Analytics…
Alles over de Digital Marketing Act
Wat is de Digital Marketing Act De Digital Marketing Act (DMA) is een fundamentele verschuiving in de manier waarop digitale markten in Europa worden gereguleerd. De DMA is ontworpen om…
Gericht blijven adverteren? Eerst verplicht Google Consent Mode instellen
Na het nieuws over het verdwijnen van third party cookies – wat jij ongetwijfeld wel voorbij hebt zien komen – heeft Google nu bekendgemaakt Consent Mode V2 vanaf maart 2024…
Cookieless adverteren: terug naar het oude vertrouwde?
2024 is het jaar dat alles verandert met de bekende (of beruchte) cookies. De term ‘cookieloos adverteren’ hoor je waarschijnlijk de laatste tijd dan ook veel voorbij komen. Het is…
Wat zijn third-party cookies?
Je hoort er steeds vaker over, maar weet eigenlijk niet goed waar het precies over gaat: third-party cookies. Door het invoeren van de AVG (Algemene verordering gegevensbescherming) in 2018 is…
Het verdwijnen van third party cookies: alles wat je moet weten
Heb je het al gehoord? Het einde van het cookie-tijdperk lijkt in zicht te zijn! Er wordt verwacht dat halverwege het nieuwe jaar (2024) de third party cookies verdwijnen. Omdat…
Google Analytics 4 (GA4): alles over de nieuwe Google Analytics
Misschien heb je ondertussen wel meegekregen dat Google een nieuwe versie van Analytics heeft geïntroduceerd: Google Analytics 4 (GA4). Maar wat is precies Google Analytics 4? Welke dingen gaan er…
[GA4] Google Analytics instellen – Een complete handleiding
Hoe kun je websitebezoekers herkennen?
Het herkennen van waardevolle websitebezoekers kan voelen als een zoektocht naar een speld in een hooiberg. We gaven al eerder tips over het kwalificeren en genereren van online leads. Maar…
Online data vertalen naar business opportunities
Als Anglers voelen wij ons natuurlijk als een vis in het water bij het verzamelen online data. Voor onze klant VO Gids hebben we business opportunities vertaald naar grootse successen….
Accountmanagement Dashboard met B2B Google Analytics 4
Op je B2B webshop heb je Google Analytics draaien. Je verzamelt bakken met data. Dat is mooi, maar wat kun je er nu eigenlijk mee? Nou.. je zou bijvoorbeeld de…
Welke helft van jouw marketing budget gooi jij weg?
Marketing is bij veel MKB bedrijven een ondergeschoven kindje. Een belangrijke oorzaak is dat ondernemers niet weten wat marketing oplevert. Om die reden is het ook moeilijk om een marketing…
In 4 stappen slim je online resultaten evalueren en optimaliseren
Je online marketing en sales resultaten evalueren is belangrijk. Vaak razen bedrijven maar door van doel naar doel, zonder terug te kijken naar het proces dat ze doorlopen hebben. Want…